تاریکی درخشان

شکافت تاریکی، بدون زمان، بدون مکان...

تاریکی درخشان

شکافت تاریکی، بدون زمان، بدون مکان...

طبقه بندی موضوعی
پروژه اویلر

و سلام بر سلیمان، فرزند داوود نبی...

مدتی ست که یک سری مسائل از درون آشفته ام کرده. مسائلی که هر روزه بهشان فکر می کنم و هر روز هم بنا به ماهیت و جنسشان تازه می شوند و داغ می گذارند بر دلم و آشوب در سرم.

قبلا خودداری می کردم از نوشتن چنین مسائلی توی وبلاگ. اما بعدن که بیشتر فکر کردم، دیدم این وبلاگ بازتاب اندیشه های من شده، پس چرا برای خودم فیلتر بگذارم؟

سخنرانی اش از درون سوزاندم. سخنرانی کرد و با هر کلمه اش سوختم. این بود ترجمه آنچه گفت.

« آنها قاتلین پست کودکانند. برادرانشان روی خون به زمین ریخته بی گناهان پایکوبی می کنند. بین ما و آنها فاصله ارزشی عمیقی وجود دارد. آنها مرگ را مقدس می شمارند و ما زندگی را. آنها خشونت را، ما رحم و شفقت را. این راز قدرت ما، و پایه و اساس اتحاد ماست.»

« ما منتظر یک معجزه بودیم، اما یک تراژدی به وقوع پیوست. ما با دستی قدرتمند آنقدر حمله می کنیم تا ترور از ریشه برکنده شود. تروریسم مانند بومرنگ است. بیشترین آسیب را به کسانی که بانی آن هستند می رساند.»

به ترتیب، متن سخنرانی بنیامین نتانیاهو و شیمون پرز در مراسم تدفین سه نوجوان اسرائیلی.

حرفی نمیزنم. فقط چند عکس کفایت می کند. (پیشاپیش عذرخواهی می کنم به خاطر عکس دلخراش.)

               

آنها مرگ را تقدیس می کنند و ما زندگی را... هان؟ اگر این را زندگی می دانید، انشالله که به سن داوود پیامبرتان "زندگی" کنید...

----------------------------------------------------------------------

متنی که ترجمه کردم رو مستقیمن از یک ساعت اسرائیلی انگلیسی زبان برداشتم. کامنت هایی که خود یهودی ها و اسرائیلی ها نوشته بودند جالب بود! چند تایشان را ترجمه می کنم.

- خیلی مزخرفه که توی همه عکس ها همه جا پرچم (پرچم کشور اسرائیل، نماد صهیونیست) دیده میشه به جای تالیت (نماد کلی یهودیت). چرا همیشه صهیونیست ها؟؟

پاسخ)  میدونی چند نفر به خاطر اون پرچم کشته شدن تا به حال؟ اصلا از کجا میدونی زیر پرچم، تالیت نبوده؟ اول برو توی ارتش یا چِورا کادیشا (سازمان کفن و دفن یهودی ها) کار کن، بعد کامنت های بدبینانه و نامناسب بده.

پاسخ) خفه شو!

پاسخ) اشتباه خیلی بزرگی کردی با گذاشتن این کامنت. میدونی چرا؟ چون ممکنه شب اتفاقات بدی برات بیفته.

- خواهش میکنم (سه بار) التماس می کنم به همه والدین اسرائیلی. توی مناطق اشغالی زندگی نکنین! اونجا حیوون های حماس و عرب هستن. خیلی خطرناکه!

- مناطق اشغالی (شهرک ها) تنها فاصله بین حیوون ها و بقیه اسرائیله.

------------------------------------

بعضی وقت ها آرزو می کنم کاش انقدر وابستگی نداشتم. کاش آزاد تر بودم. کاش 'آزاده' تر بودم. اونقدر آزاد که میتونستم قید همه چی رو توی زندگیم بزنم و برم عراق، فلسطین، یا هرجای دیگه و بجنگم. جوان ها معمولن توی آرزو هاشون خودشون رو جای افراد موفق میگذارن و احساس خوبی دارن. کاش پرفسور سمیعی بودم، کاش شوپنهاور بودم، کاش هگل بودم، کاش گوته بودم...

اما چند وقتیه این ها هم به آرزو هام اضافه شده، آرزو هایی که شاید بیشتر از سهمی که باید، ذهنم رو مشغول کردن.

کاش چمران بودم،

کاش جهان آرا بودم،

کاش احمد شاه مسعود بودم...

-----------------------------------

هنگام مرور سایت های اسرائیلی، جمله ای دیدم که "بسیار" برام جالب بود. متن اصلی و ترجمه ش رو براتون قرار میدم.

In the same period, 89 Israeli children have died due to Palestinian retaliatory suicide bombing. Where is justice? Where is humanity?

در همان بازه زمانی، 89 کودک اسرائیلی در بمبگذاری های انتحاری انتقامجویانه! مردم فلسطین کشته شدند. عدالت کجا رفته؟ انسانیت کجاست؟

----------------------------------

نام آپ) برداشتی از انجیل متی، فصل اول، آیه اول تا هفتم : و سلام بر سلیمان، فرزند داوود نبی، فرزند جس، فرزند ابراهیم...

نظرات  (۴)

در طول جنگ های صلیبی، چندین فرمان جهاد صادر شد. اورشلیم، آندلس و قسطنطنیه تنها سه مورد اصلی بودند. ولی آخرین باری که فرمان جهاد بر علیه نیروی خارجی به پس گیری مکانی خاص ابلاغ شد، 1973 بود که به جریانات اکتبر و شکست دوباره اعراب منتهی شد. هنوز برای من نامعلوم است که چرا از 1973 تا به حال، هیچ کشوری اقدامی برای بر اندازی اسرائیل نکرده است. اصلا مهم نیست که پشتوانه اسرائیل آمریکا است و تجهیزات بهتری دارد. دو قرن پیش، این جنایات کاسوز بلای حساب می شدند که من خوب معنی کنم، بهانه جنگ است. قدرت های خاورمیانه دیگر آن کودکان تفنگ به دست گرفته دیروز نیستند. ایران، جنگ فرسایشی هشت ساله داشته، مصر یک انقلاب به خود دیده، سوریه درگیری هایش را داشته و حالا، عراق و سوریه و لبنان با داعش درگیرند.
من به جنایات داعش خوشبینم. نه اینکه خشونتشان را تأیید کنم، اما به نظر می رسد تنها دلیلی که بتواند کشور های عربی را دوباره در یک جبهه قرار دهد و آنان را از خواب خوششان بیدار کند، داعش است. بعد از سرکوب قریب الوقوع داعش، اسرائیل خواهد آمد و امید است که اینبار، اعراب واقعاً برخیزند.
پ.ن: جدای از این حرفا، منم پایم بریم بجنگیم. من که اسنایپر میشم، تو هم یه اسپاسی، وکتوری چیزی گیر بیار با هم بزنیم به دل دشمن! ولی فرماندهی جنگهای نامنظم بودن کار هرکسی نیست. و بردن یک جنگ، که بعد از تجربیات ژوئن 1967 و اکتبر 1973 به تلخی برایمان ثابت شده، کار دشوارتری است. ما هستیم البته!
پاسخ:
یکی از دلایلی که کسی اقدام به براندازی اسرائیل نمی کنه، حمایت آمریکا نیست. دلیل حمایت آمریکاست! تقریبا تمام دنیا داره توسط یهودی های طرفدار صهیون اداره میشه. آمریکا روانی که نیست از یه دولت قاتل زورگو مزخرف حمایت کنه. مجبوره!
و به همون دلیلی که قدرت (ظاهرن) اول دنیا "مجبوره" از یه دولت حمایت کنه، خیلی از دولت های عربی هم "جرئت" مخالفت با اسرائیل رو ندارن.

و درضمن، فراموش نکن که بعضی ازین کشور های عربی دیگه توی جبهه سابق نیستن (حداقل دولتشون.) نمونه ش عربستان که اسناد کمک های مالیش به داعش هم فاش شده.

و داعش بسیار چیز خوبیه، اما متاسفانه کسانی که پشتشن و هدایتش میکنن بارقه هایی از عقل تو سرشون هست. اون زمانی که خبر حمله شون به سوریه منتشر شد، خدا خدا می کردم خر بشن و به ایران هم حمله کنن، چون حتا اگه یه ترقه (همون کاپتان بلک های نوستالژیک!) توی خاک ایران مینداخت، ایران اجازه داشت تا اون سر دنیا با تمام قوای نظامی دنبالشون بره.
حیف، ننداختن.
 مساله ی فلسطین، هست تا ما بدانیم «مظلومیت» یعنی چه. بدانیم«سازش» یعنی چه. بدانیم«مقاومت» یعنی چه. بدانیم«سکوت» یعنی چه. بدانیم «آخر الزمان» یعنی چه!
پاسخ:
در برابر این مردم و حرف هاشون و کردارشون، تنها چیزی که به حق آرومم می کنه سرنوشتیه که توی قرآن براشون اومده.

{فاذا جاء وعد اولاهما بعثنا علیکم عبادا لنا اولی باس شدید فجاسوا خلال الدیار و کان وعدا مفعولا...}
یه جستجو تو گوگل کردم برای اعزام داوطلب به سوریه.به چند جا باید پیامک میفرستادم که فرستادم یه فرمم باید پر میکردم که کردم.هر چند بعید میدونم این دنیا تو جنگش برای کمک به یه دختر احتیاج داشته باشه. نبرنم به زور میرم .... شده موهامو از ته بزنم میرم.... حتی اگه مامانم نزاره میرم .... حتی اگه دیگه نتونم کنکور بدم میرم.... خدا رو چه دیدی شاید یه روز برامون آهنگ بدرود فرمانده عربی خوندن!!!!بذار بمیرم وقتی عرضه میراندن ندارم.... بذار مرگمون سلاحمون باشه تو این بی سلاحی....بزار جسدم زیر خروار ها خاک سوریه یا هر جای دیگه بشه مین براشون.... حالا که از همیشه دستام خالی تره.(میخواستم اینجا شکلک گریه بزارم دیدم دیگه کار از این حرفا گذشته.)
پاسخ:
باور بفرمایید جمله پایانیتون از همه زیباتر بود!
  • علیرضاطهلایی
  • به‌نظرمن‌هرکشوری‌که‌حاکم‌خوبی‌داشته‌باشد‌برای رفاهواسایش‌ملتش‌دست‌به‌هر‌کاری‌میزند‌ولی‌حاکمان‌دزد‌و‌فریبکار‌فقط‌به‌فکر‌جیب‌خود‌ولستگانشان‌هستمد‌اسراییل‌هم‌از‌این‌قاعده‌مستثنی‌نیست‌وچون‌جمعیت‌اندک‌ودشمنان‌زیادی‌دارد‌بتید‌طوری‌سیا
    ست‌کند‌که‌ملتش‌راحت‌باشد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی